Honda CB 600 Hornet

Dane techniczne:

Typ silnika: czterosuw
Chłodzenie: ciecz
Liczba cylindrów: 4
Układ: rzędowy
Rodzaj rozrządu: DOHC
Liczba zaworów na cylinder: 4
Pojemność: 599 ccm
Moc: 70 kW ( 95 KM )
Obroty: 12 000 obr / min
Rozstaw osi: 1425 mm
Masa: 179 kg
Prędkość maksymalna: 215 km / h


Zaszufladkować CB 600 Hornet jest ciężko, gdyż jest to konglomerat naked bike'a, motocykla sportowego i streetfightera. Za naked bike przemawia wygląd stylizowany na klasyczny UJM - Uniwersalny Japoński Motocykl. Sportowy w Hornecie jest silnik zapożyczony z Hondy CBR 600F Streetfighterem jest Hornet dzięki swojej sile. Przy 176 kg masy i 96 KM mocy ten, golusieńki przecież, motocykl rozpędza się do 210 km/h! Podstawą dla CB 600 był produkowany tylko na japoński rynek Hornet z czterocylindrową dwieściepięcdziesiątką. Po niej odziedziczył podwozie z szerokimi kołami z tamtejszej Fireblade. Silnik przekonstruowano tak, by obniżyć obroty, kiedy moment obrotowy zbliżony jest do maksymalnego. Teraz zawiera on się w przedziale 3000-7000 obr/min. Nowe gaźniki ułożone są poziomo i mają średnicę gardzieli 34 mm. Układ wydechowy 4 w 2 w 1 ma pojedynczy tłumik poprowadzony wysoko, tuż pod siodłem. Podobnie jak w CBR 600F skrzynia biegów ma sześć przełożeń. Grzbietowa rama wykonana jest z stalowego profilu o prostokątnym przekroju, którego przedłużenie służy także za wspornik pod siodle. Dwa aluminiowe odlewy są dodatkowymi wspornikami dla wahacza i podnóżków. Przednie teleskopy mają rury nośne o średnicy 41 mm. Tylny wahacz wykonany jest z aluminiowych profili. Odpowiednie do sprzyjającemu dynamicznej jeździe silnikowi są hamulce Horneta. Przednie tarcze mają po 296 mm średnicy i współpracują z dwucylinderkowymi pływającymi zaciskami. Tylna tarcza ma 220 mm. Zapowiada się ciekawa walka pomiędzy dotychczasowym liderem - Suzuki Bandit i nowymi streetfighterami Yamahą Fazer i Hondą Hornet.