Honda GL 1500


HONDA GL 1800
GOLD WING
S I L N I K
Typ:
bokser, czterosuwowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
Rozrząd:
OHC, dwa zawory na cylinder
Pojemność: 1834 cm3
Moc maksymalna: 118 KM (87 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 167 Nm przy 4000 obr./min
Zasilanie: wielopunktowy wtrysk paliwa
Zapłon: CDI

PRZENIESIENIE NAPĘDU
Przełożenie wstępne:
koła zębate
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 5-stopniowa + elektryczny bieg wsteczny
Przeniesienie na tylne koło:
wał Kardana

P O D W O Z I E
Rama:
aluminiowa, silnik jako element struktury nośnej
Zawieszenie:
przód - widelec teleskopowy, o średnicy 45 mm i skoku 122 mm, tył - wahacz aluminiowy, jednoramienny, skok 105 mm
Hamulce: przód - podwójny, tarczowy, o średnicy 296 mm, z zaciskami trzytłoczkowymi, Dual CBS, ABS; tył - tarcza, o średnicy 316 mm, z zaciskiem trzytłoczkowym
Ogumienie: przód - 130/70 HR 18, tył - 180/60 HR 16

M A S Y   I   W Y M I A R Y
Masa własna:
362 kg
Rozstaw osi: 1690 mm
Wymiary (dł./szer./wys.): 2635x945x1250 mm
Wysokość siodła: 750 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 25 l

O S I Ą G I
Prędkość maksymalna:
207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 4,0 s
Zużycie paliwa:
5,2-9,7 l/100 km

Konkurencja:
Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide EFI, Yamaha XVZ 1300 TF Royal Star Venture
Cena: 104 800 zł (z 25.09.2001 r.)