Kawasaki ZRX 1100

Pierwszy rzut oka na sylwetkę najnowszego modelu z wytwórni Kawasaki przywodzi natychmiast na myśl motocykl marzeń sprzed 20 lat-Z-1R. Ten sam srebrzysty kolor, ta sama kanciasta owiewka i zbiornik. A tak naprawdę nic nie jest takie samo, a jedynie podobne. Wg producenta motocykl ten stworzony został przede wszystkim do jazdy po krętych, górskich drogach. Aby nie sugerować się za bardzo tym przeznaczeniem, doskonale nadaje się do jazd miejskich, dwuosobowych wycieczek i dalekiej turystyki. Jest więc bardzo uniwersalny, co zawdzięcza klasycznej formie i potężnemu silnikowi. Silnik bazuje na modelu GPZ 1100, lecz charakterystyka została zmieniona dla otrzymania większe o momentu w zakresie od niskich do średnich obrotów. Imponujące są jego przyspieszenia na niskich obrotach. Aby go wizualnie postarzyć, użebrowano głowice sugerując, że chłodzony jest powietrzem. Skrzynia biegów o zmienionych, w porównaniu z GPZ-em, przełożeniach dostosowana została do dużego momentu obrotowego silnika, podobnie jak specjalnie skonstruowany układ wydechowy 4- w 2- w- 1. Tłumik przezornie uniesiono wysoko dostosowując do roli, jaką ma pełnić motocykl. ZRX ma bardzo zwartą budowę, przez co kierowca czuje się jak na motocyklu mniejszym, ale tylko do czasu uruchomienia silnika i otwarcia przepustnicy. Bardzo wygodne jest siedzenie, dostosowane do wygodnej jazdy dwóch osób, co nie jest zjawiskiem zbyt częstym. Kierownica również sprzyja wygodzie. Szeroka i umieszczona wysoko zakrętach i zatłoczonych ulicach. Ramę skonstruowaną od nowa wykonano ze stalowych rur, podobnie jak tylny wahacz z dwoma tradycyjnymi amortyzatorami. Motocykl ten z pewnością spodoba się kierowcom pamiętającym czasy Z-1R i oczekującym od swego jednośladu treści, a nie formy. Silnik: typ - 4-suwowy, chłodzony cieczą, ilość cylindrów - 4, układ cylindrów - rzędowy, rodzaj rozrządu DOHC, ilość zaworów na cylinder - 4, pojemność - 1052 ccm, masa pojazdu (suchy) - 222 kg