Nazwa Buell wzięła się (podobnie jak nazwa Harley-Davidson) od nazwiska twórcy tych pięknych motocykli - Erica Buella. Były pracownik i zawodnik Harleya postanowił pójść własną drogą. W 1984 roku w stodole, obok swojego domu (pierwsze Harleye też powstawały w szopie) zbudował pierwszego sportowego Buella, oczywiście z silnikiem HD. Produkcja Buelli była niewielka i sięgała kilkudziesięciu sztuk rocznie. Eric Buell borykał się z problemem dystrybucji swoich maszyn, zaś niewielkie finanse nie pozwalały na pełny rozwój przedsięwzięcia. W końcu lat osiemdziesiątych jego firma przeżyła kryzys, poważnie spadła sprzedaż. Buell podjął rozmowy z Harleyem i zaowocowały one powstaniem w 1993 roku spółki, w której Harley obiął 49% udziałów. Buelle pojawiły się w amerykańskiej sieci dilerskiej Harleya, zaś środki pozyskane od Harleya pozwoliły na rozbudowę wytwórni. W wyniku tych działań znacząco wzrosła sprzedaż, osiągając poziom 2.500 maszyn w 1996 roku. Taki sukces Buella spowodował, że Harley postanowił mieć markę Buella na własność i w 1988 roku wykupił pozostałe udziały od Erica Buella, pozostawiając mu 2%. Tym sposobem Buell stał się częścią strategii sprzedaży Harleya, uzupełniając jego konserwatywną w końcu ofertę o klasę supersport (oczywiście, supersport w rozumieniu amerykańskim ;-) z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Eric Buell nadal decyduje o konstrukcjach maszyn - tym razem jako szef działu technicznego Buella. Obecnie Buell posiada w ofercie kilka modeli. Konstrukcyjnie są bardzo do siebie zbliżone,oparte na tym samym, nieco zmodyfikowanym silniku 1200 ccm, osiągającym moc 66 kW przy 6200 obr/min. Konstrukcję nośną stanowi kratownicowa otwarta rama rurowa. Dzięki elastycznemu zamocowaniu silnika, jego wibracje są znacznie mniejsze, niż w klasycznych Harleyach. Także bardziej komfortowe jest zawieszenie Buelli : z przodu widelec upside-down, z tyłu wahacz resorowany na pojedynczym elemencie resorująco - tłumiącym, zamocowanym poziomo pod silnikiem. Widoczne na zdjęciach modele to X1 Lightning.