Yamaha YZF 1000 R  

 DANE TECHNICZNE:
 Typ silnika 4-cyl, 4-suw, chłodzony cieczą, DOHC, 20 zaworów, EXUP
 Pojemność silnika 1002 cm 3
 Średnica i skok tłoka 75.5 x 56 mm
 Moc silnika (DIN) 146 KM (107 kW) przy 10000 obr/min 
 Moment obrotowy silnika (DIN)    11 kgm (108.3 Nm) przy 8500 obr/min
 Rozruch Elektryczny
 Pojemność zbiornika paliwa 20 litrów
 Przeniesienie napędu 5 biegów - łańcuch 
 Wymiary: dług/szer/wys 2170/740/1175 mm
 Rozstaw osi 1430 mm
 Wysokość kanapy 815 mm
 Masa własna 198 kg
 Zawieszenie (Przód/Tyl) Widelec teleskopowy - Monocross
 Hamulce (przód/tył) Tarczowy podwójny - Tarczowy 
 Opony (Przód/tył) 120/70 ZR - 17 180/55 ZR - 17


  Yamaha YZF 1000R Thunderace
Yamaha Thunderace na dobre zadomowiła się na rynku motocyklowym. Silnik pochodzi w prostej linii ze znanego już FZR 1000, teraz jednak poddany został daleko idącym modyfikacjom. Jest lżejszy, sprawniejszy, układ zapłonowy ma swoje czujniki nie tylko w gaźnikach, ale i w skrzyni biegów i steruje także układem EXUP. Pięciostopniowa skrzynia biegów została tak zaprojektowana by zapewnić najlepsze przyspieszenia w przedziale szybkości 80 - 150 km/h. Godny pochwały jest wysoki komfort jazdy - zasługa skutecznej owiewki i odprężonej pozycji kierowcy. W 1998 roku Thunderace pojawił się bez żadnych zmian w konstrukcji i oferowany będzie tylko w jednym wariancie kolorystycznym.