Długość: 2025 mm
Wysokość: 1105 mm
Szerokość: 690 mm
Zbiornik paliwa: 17 l

Yamaha YZF-R6

Yamaha YZF-R6 dzierży w ręku aż trzy atuty - 120 KM mocy przy 13 000 obr/min, masę 169 kg i 1380 mm odległości pomiędzy osiami. Te sucho brzmiące liczby zapowiadają wejście motocykli klasy 600 w nowy wymiar - przekroczenie magicznej granicy 110 KM mocy. Na dzień dzisiejszy jest to najlżejsza, najmocniejsza i najbardziej zwarta sześćsetka. Konstrukcja YZF-R6 jest pokrewna z YZF- R1. Koncepcja zasadniczych elementów pozostała ta sama. Tym niemniej nie jest to R1 z mniejszym silnikiem, a zupełnie nowy projekt. Lekki i zwarty blok cylindrów stanowi całość z górną połówką karteru. Dzięki temu silnik może pełnić rolę elementu wzmacniającego ramę i przenoszącego część jej obciążeń. Nie do pogardzenia jest także mniejsza masa takiego rozwiązania. Pracujące powierzchnie cylindrów pokryte są warstewką nanoszoną elektrolitycznie. Układ chłodzenia silnika skonstruowano z dużym zapasem wydajności. Jednym z zadań stojących przed konstruktorami było maksymalnie ciasne upakowanie wszystkich elementów silnika tak, aby jego długość była jak najmniejsza. Największa w tym zasługa skrzyni biegów, której wałki nie znajdują się na jednej płaszczyźnie. Podołać rekordowej mocy R6 ma sprzęgło o gabarytach odpowiadających bardziej 750-ce niż 600.


Silnik: