YZF-R7

Typ silnika: 4takt
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj rozrządu: DOHC
Pojemność: 749
Rozstaw osi: 1400 mm
Moc/Obroty: 78kW (106 KM) / 11000 obr/min
Masa: 176 kg
Prędkość max: 274 km/h


Yamaha YZF-R7
Jest to motocykl przeznaczony na tor wyścigowy, który tylko ze względów formalnych trafił do sprzedaży. Najnowszy sportowy bolid Yamahy oprócz tego, że kosztuje majątek, to jest już praktycznie nie do kupienia. Wszystko dlatego, ze cała tegoroczna produkcja została wyprzedana na pniu. Nie było to takie trudne zważywszy, ze wyprodukowano tylko 500 motocykli. Dokładnie tyle, ile jest wymagane regulaminem mistrzostw świata Superbike, zgodnie z którym w wyścigach tych mogą startować tylko motocykle homologowane. YZF-R7 oznaczono symbolem OW02. Pierwszym superbikiem Yamahy byt OW01, w którym przetestowano większość rozwiązań stosowanych w sportowych motocyklach tej marki. Pod względem konstrukcyjnym jest to motocykl zbliżony do YZF-R1, szczególnie jeśli chodzi o budowę silnika. Tu jednak zastosowano wtrysk paliwa z dwoma wtryskiwaczami na cylinder. Nie oszczędzano także na użytych materiałach. Wszystkie zawory (20 sztuk) i korbowody wykonano z tytanu. Podwozie pod względem geometrii odpowiada motocyklom klasy 500 ccm startujących w Grand Prix. Aluminiowa rama dodatkowo usztywniona jest przez mocowany na sztywno silnik. Długi wahacz łożyskowany jest w pobliżu środka ciężkości. Zawieszenie - przednie teleskopy upside-down o średnicy 43 mm. Tylny amortyzator jest dziełem firmy Ohlins. Aluminiowy zbiornik paliwa ma godną uwagi pojemność 24 litrów. W wersji rynkowej moc wynosi tylko 106KM, ale jest to tylko część potencjału, jaki tkwi w tym silniku.


Silnik: